.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۳۰ درصد مشترکان مازندران مشمول طرح آب امید می‌شوند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران برآورد کرده است که دستکم ۳۰ درصد مشترکان این استان مشمول طرح آب امید شوند.
۳۰ درصد مشترکان مازندران مشمول طرح آب امید می‌شوند

به گزارش شمال نیوز، آب امید پس از برق رایگان دومین طرحی است که دولت تدبیر و امید به منظور کمک به اقشار کم درآمد و در عین حال کم مصرف در دستور کار قرار داده است. برق امید از آبان ماه امسال اجرایی شد و برابر اعلام شرکت توزیع برق مازندران ۲۳ درصد مشترکان مازندرانی را در بر گرفت.

 

دولت در طرح آب امید هم تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه را دنبال می کند تا مصرف درست آب نهادینه شود. در این طرح نیز مشترکان به سه دسته خوش مصرف، کم مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند. مشترکان کم مصرف را خانوارهایی تشکیل می دهند که ۳۰ درصد الگو مصرف می‌کنند. آب مصرفی این مشترکان رایگان می شود.

 

طبق دستورالعمل شرکت آب و فاضلاب کشور طرح آب امید در الگوی مصرف برای مناطق سردسیر ۱۳ مترمکعب و برای مناطق گرم ۱۸ مترمکعب به ازای هر نفر در نظر گرفته شده است .

 

‌مجید عبداللهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد مشترکان آب استان را یک میلیون و ۹۲هزار نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به این که متوسط الگوی مصرف در شهرهای استان ۲۰ متر مکعب و در روستاها ۱۸ متر مکعب است ، پیش بینی می شود حداقل  ۳۰ درصد از مشترکان از این فرصت برق امید بهره مند شوند.

 

وی با توضیح این نکته که تا ۹۰ درصد آب شرب استان از چاه های زیر زمینی تامین می شود، گفت : اگر چه این طرح باعث کاهش درآمد شرکت می شود ، اما لزوم رعایت الگوی مصرف در این استان شمالی کشور همواره به لحاظ زیست محیطی نیز مورد تاکید است.

 

عبداللهی اظهار داشت: البته توقع داریم مشترکان ضمن رعایت الگوی مصرف نسبت به پرداخت بموقع قبوض  نیز اقدام کنند ، چرا که شرکت در قبال دریافت حق آب مصرفی طرح های یا نگهداری ، تعمیر و اجرای طرح های جدید را عملیاتی می کند.

 

وی ادامه داد: هر مشترک اگر تا یک سوم الگو آب مصرف کند، صورت حسابش مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهد شد اگر چه این طرح شامل سکونت گاه‌های غیر دائم، باغ ویلاها و ساختمان های غیر مسکونی نخواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت : بر اساس این مصوبه مشترکان ۶ ماه فرصت خواهند داشت مصرف خود را بهینه کرده تا مشمول این تخفیف ها شوند.

 

عبداللهی از مشترکان خواست تا با رعایت الگوی مصرف از تخفیفات طرح‌های تشویقی آب امید بهره‌مند شوند./ ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.196 seconds.